Kernwaarden zijn belangrijk voor de identiteit van uw organisatie. Ze verschaffen houvast aan de mensen. Hun houding en gedrag worden er door bepaald.
Het benoemen van bij voorkeur maximaal drie kernwaarden geven focus. Hiermee bent u duidelijk over wat u van de mensen in uw organisatie verwacht. Het benoemen van kernwaarden moet wel een hefboomeffect hebben. U kunt dit realiseren door uw kernwaarden te vertalen naar bedrijfsdoelstellingen die uw mensen zelf omzetten naar (verbeterings-) acties.
Kortom: zorg er vooral voor dat medewerkers weten wat er van hen wordt verwacht om de waarden waar te maken. Dit lukt pas goed als in de relatie met de leiding voldoende geloofwaardigheid en vertrouwen aanwezig zijn.
Verandert uw organisatiecultuur? Bepaal dan wat uw nieuwe strategische kernwaarden worden. Een handige tool inclusief een opsomming van de kernwaarden vindt u op de pagina "KOERS BEPALEN MET TALENTEN EN WAARDEN!". Vermeldt uw kernwaarden altijd bij uw opdracht of vacature. Het levert u een nog betere aansluiting met de professional op. U kunt het wachtwoord voor de pagina vrijblijvend opvragen.